Na czym polega linkowanie?

Umiejętna optymalizacja strony internetowej nie jest możliwa bez odpowiedniego linkowania. Wspomniana czynność wywiera znaczący wpływ na pozycje witryny w wyszukiwarce Google. Podpowiadamy, czym jest linkowanie SEO i dlaczego jest tak istotne.

Linkowanie – definicja

Linkowanie to działania mające na celu zwiększenie linków przychodzących do witryny internetowej. Ma to na celu ułatwienie użytkownikom  nawigacje po poszczególnych dokumentach znajdujących się w sieci. Linkowanie SEO to jeden z kluczowych elementów pozycjonowania stron, dzięki któremu dana witryna znajduję się wysoko w wynikach najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych, np. Google. Odpowiednie przeprowadzenie link buildingu powinno zostać wykonane przez doświadczonych specjalistów. Każde słowo kluczowe ma olbrzymią konkurencje na rynku, dlatego konieczne jest umiejętne i efektywne linkowanie, windujące stronę jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Linki powinny być mocne i aktywne, pochodzić z popularnych domen generujących duży ruch.

Z czego zbudowany jest link?

Link składa się z trzech podstawowych elementów, są to:

  • adres url strony internetowej – po kliknięciu na link użytkownik zostaje przekierowany na wskazany adres,
  • anchor (kotwica) – element widoczny dla internauty jako link,
  • oznaczenie o metodzie otwierania linków – decyduje o tym czy link otwiera się w tym samym lub w nowym oknie.

Linkowanie SEO – dlaczego jest tak ważne?

Ilość linków, a także ich moc odgrywa kluczową rolę w procesie pozycjonowania stron internetowych. Dzięki odpowiedniemu linkowaniu dana witryna staje się popularnym, często odwiedzanym miejscem w sieci, co wiążę się ze znacznym wzrostem zysków generowanych ze swojej działalności. Należy pamiętać, że powinny to być linki wysokiej jakości, tzn takie, które wykorzystują koncepcje EAT (Expertise Authority Trustworthiness). Muszą zatem być eksperckie, autorytatywne i wiarygodne. Jakość linków oceniana jest przez roboty Google, decydujące o pozycji strony w wyszukiwarce. Ważne, aby odsyłacze znajdowały się na początku lub w środku tekstu, ponieważ mają większą moc od tych umieszczonych na końcu artykułu.

Rodzaje linków

Najważniejszy podział linków to ten ze względu na miejsce, w którym umieszczono link. Pod tym kątem linkowanie SEO dzieli się na wewnętrzne i zewnętrzne.

Linkowanie wewnętrzne

Linki wewnętrzne to te umieszczone w obrębie danej strony internetowej. Przekierowują użytkownika na inne witryny tego samego właściciela. Takie rozwiązanie ułatwia nawigacje po danej stronie internetowej, co czyni ją bardziej przystępną. Jest to bardzo chętnie wykorzystywany rodzaj linków, w szczególności przez osoby chcące zapoznać się z większą ilością oferowanej treści. Linkowanie wewnętrzne odbywa się zazwyczaj z wykorzystaniem menu głównego, opisów kategorii oraz artykułów blogowych.

Linkowanie zewnętrzne

Jak sama nazwa wskazuje linkowanie zewnętrze polega na pozyskiwaniu linków z innych stron internetowych. Tego typu odnośniki mogą mieć bardzo dużo moc, wszystko zależy od popularności i rangi domeny do której przekierowuje dany link. Jest to doskonały sposób na wypromowanie swoich produktów lub usług. Umiejętne linkowanie SEO nie obędzie się bez zastosowania linków zewnętrznych. Mocne odnośniki informują użytkowników o wiarygodności i jakości danej marki i witryny. Powinny być dopasowane do tematyki znajdującej się na danej stronie internetowej. Po mocne, dobrej jakości linki zewnętrzne z możliwością napisania tekstów zapraszamy do naszego SEO sklepu: https://iv3.pl/sklep-seo/.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *