zaplecza seo

Czym są zaplecza SEO i jak się je tworzy?

Czym są zaplecza SEO i jak się je tworzy?

Budowanie zaplecza SEO to jedna ze strategii wykorzystywana przy pozycjonowaniu stron internetowych. Mówiąc najprościej, jest to zbiór wszystkich linków prowadzących do danej strony bądź też wszystkie strony internetowe pomagające w pozycjonowaniu głównej domeny. W ciągu ostatnich lat, algorytmy Google stale się zmieniały. Sprawiło to, że zaplecza SEO nie są już tym samym, co kiedyś. Przed zmianami w algorytmie liczyła się ilość linków, co sprzyjało powstawaniu stron niemających żadnej wartości. Obecnie liczy się nie ilość, a jakość – i właśnie z tego powodu pozycjonowanie zmieniło swoje oblicze.

Zaplecza SEO – czym są?

Zmiana algorytmu diametralnie zmieniła sposób, w jaki buduje się zaplecza SEO. Kiedy największy wpływ na wyniki wyszukiwania miała ilość linków w sieci prowadzących do danej strony, zaplecza SEO składały się głównie z linków. Algorytm Google uległ jednak zmianie – zaczął wykrywać niewłaściwe linkowanie, spam oraz powtarzające się treści. W rezultacie tych zmian, strategia przestała działać i konieczna była jej modyfikacja. Aktualnie najważniejsza jest jakość linków – czyli to, aby domena była linkowana na wartościowych stronach z treściami przeznaczonymi dla ludzi. Tak więc obecnie strony składające się na zaplecza SEO mogą być równie ciekawymi serwisami, jak domena główna – czasem nawet zyskują znaczącą pozycję w wyszukiwarce Google. Muszą one nie tylko być dobrej jakości, lecz również zbliżone tematycznie do pozycjonowanej strony. Sprawi to, że linkowanie będzie dużo bardziej naturalne, a tym samym nasze zaplecze SEO przyniesie oczekiwane efekty w postaci zwiększenia rozpoznawalności głównej domeny. 

Jak tworzy się zaplecza SEO?

Współczesne zaplecza SEO składają się z wartościowych stron, linkujących stronę pozycjonowaną. Pierwszym krokiem, jaki musimy wykonać, aby zbudować własne zaplecze, jest zakup domeny. Może być nowa bądź też pochodzić z rynku wtórnego. Ta druga opcja ma wiele zalet. Strona, która już kiedyś była używana, na starcie zapewnia nam lepszą pozycję – ma już wyrobioną pozycję w Google, więc nasze zaplecze SEO będzie silniejsze. Kolejną kwestią jest serwer. Musi działać sprawnie oraz szybko – im dłuższy czas ładowania strony, tym niższa pozycja w Google. Co więcej, strona zapleczowa oraz pozycjonowana muszą mieć inne IP. Należy również zaprojektować stronę zgodnie z zasadami SEO, czyli zatroszczyć się o linkowanie wewnętrzne, słowa kluczowe, optymalizację grafik itp. Strony wchodzące w skład zaplecza SEO powinny jak najbardziej różnić się wyglądem. Założenie oraz rozbudowywanie strony ułatwią systemy CMS, np. WordPress. 

Budowanie zaplecza SEO – na co zwrócić uwagę?

Aby zaplecza SEO spełniły swoją funkcję, trzeba stale je rozwijać. Jak to zrobić?

  • Formatowanie tekstów – zawsze dodając nową publikację, trzeba ją odpowiednio sformatować. 
  • Regularna publikacja – nie tylko pomoże pozyskać czytelników, ale i przekona do nas Google. 
  • Dodanie grafik – dobre zaplecza SEO to takie, które są skierowane do ludzi. Warto więc zadbać o to, aby prezentowane treści były jak najciekawsze.
  • Tematyka – aby linkować główną domenę, kontent zaplecza SEO musi być zbliżony do tego znajdującego się na stronie pozycjonowanej. Tylko wtedy linkowanie będzie wyglądać naturalnie. 
  • Zabezpieczenie strony – każdą stronę trzeba zabezpieczyć przed atakami hakerów. 
  • Dbanie o unikalność – strona musi się wyróżniać oraz, co najważniejsze, nie powielać treści. 
  • Estetyka i funkcjonalność strony – strona powinna prezentować się nienagannie, a także być wygodna w użytkowaniu, aby nie zniechęcać potencjalnych odbiorców. Strony wchodzące w skład zaplecza SEO powinny być jak najbardziej jakościowe. 

Jak widać, stworzenie własnego zaplecza SEO nie jest tak łatwe jak kiedyś. Jeśli chcemy mieć pewność, że linkowanie zostanie zrobione poprawnie, warto jest powierzyć stworzenie linków SEO sklepowi: https://iv3.pl/sklep-seo/. Jest to szybki i pewny sposób na podniesienie pozycji strony internetowej w wyszukiwarce Google, co jest równoznaczne z zyskaniem większej rozpoznawalności w sieci.